Tillbaka till sök
Ledigt jobb: Ekonomi/administration/personal (Kristinehamn)

Receptionist/Servitris

Receptionist/Servitris

Om företaget
Stadshotellet ligger i en anrik byggnad från 1878, mitt i centrala Kristinehamn. På ena sidan rinner älven Varnan och på den andra ligger gågatan med affärer och småbutiker. Det är nära till såväl restauranger som sevärdheter, samt de historiska gamla stadsdelarna. Tåg -och busstation ligger inom 1 km från hotellet och Kristinehamns kyrka samt Kristinehamns Conference Center ligger endast ett stenkast bort. Stadshotellet har 38 gästrum och en svit. I Stadshotellets annex, City Hotel, finns ytterligare 24 rum att tillgå. City hotel ligger ca 80 meter från Stadshotellet. De gäster som bor på City Hotel servers frukost på Stadshotellet.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker drivna och ansvarstagande medarbetare som kan leverera en förstklassig service till våra gäster med energi, glädje och professionalitet.
?När man kliver in genom dörren till Ekman Hotels ska man uppleva en speciell stämning. Det ska kännas personligt, trevligt och välkomnande på ett proffsigt sätt?
Du som receptionist ska på ett mycket välkomnande sätt checka in- och checka ut våra gäster. I rollen svarar du i telefon, hanterar mail, onlinebokningar, hantering av kassa med olika betalningar samt konferensbokningar. Du ska även hålla reception, lobby och övriga områden städade och välkommande. Utöver det förekommer övriga hotellreceptions sysslor för att säkerställa att alltid ge gästerna den bästa servicen.

Du som servitris är hjärtat i vår matsal, här dukar vi upp till frukost, lunch och á la carte middagar. Vi bjuder upp till bröllop, begravning och fest.

Arbetsuppgifterna är
-Frukost-, bar- och lunchhantering
-Bar kunskaper
-Kassahantering
-Städning av restaurang och tillhörande utrymmen

Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi söker en receptionist/servitris som har en hög kompetensnivå och är duktig på att hålla sig uppdaterad om arbetet i receptionen. Du behöver vara lösningsorienterad, flexibel, ödmjuk, kreativ, resultatinriktad samt tycka om att arbeta i högt tempo. Vi ser att du är en person som vill ha roligt på jobbet och sätter stolthet i att leverera äkta service. Är ansvarsfull, strukturerad och noggrann, har en naturlig förmåga att planera, utföra och följa upp ett arbete. Du drivs av att arbeta med förbättring och utveckling. Det krävs att du är flexibel och inte främmande för förändringar. God datorvana och mycket goda kunskaper i svenska och engelska är av vikt för den här tjänsten.

Information och kontakt
Vi erbjuder dig ett engagerande arbete med ett stort internt och externt kontaktnät samt stora möjligheter till kompetensutveckling. Tjänsten är på 75% med placering i Kristinehamn. Kvällar och helger ingår i schemat.

Vi erbjuder dig en trygg och rolig arbetsplats med äkta kollegor som du kommer att vara stolt över!

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum.

Om Wikan Personal
Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal.

Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se

Anställningsomfattning

Deltid

Anställningsform

Visstidsanställning

Sista ansökningsdag

2022-11-30

Tjänstgöringsort

Kristinehamn (Värmlands län)

Kontaktpersoner
Gabriel Hammarsten 054-400 31 12

Sök tjänsten

Är du rätt person för uppdraget? Då tycker vi att du ska söka!

Ansök nu!
Tidrapportera Stäng

För att ge dig en bättre upplevelse av våra webbplatser placerar vi cookies på din dator, telefon eller läsplatta.

Jag förstår